2014. július 28., hétfő

Motiváció nélkül nehéz...



Valamikor 2012 év közben, egy szimpla orvosi ellenőrzésen, amin a jogsim volt a tét, a kedves öreg  orvos bácsi rám pirított és megkérdezte, meddig akarok még ilyen magas vérnyomással küszködni? Én? Küszködni? Mikor azt sem tudom, mi az a magas vérnyomás? …Tényleg? Nem zúg néha a füle? És nem is szédül? Éjjelente nem riad fel a saját horkantásaira? ….Hűűű!  Hát igen. Jött a hideg zuhany, a felismerés vagy mai nevén az AHA élmény negatívban persze.

Egy doboz vérnyomás csökkentő  tabletta elfogyasztása után és  némi netes kutatgatás árán rájöttem, miért néznek olyan sajnálkozva az ismerőseim. A nyugdíj előtt állók mesélték folyton, hogy bizony a vérnyomáscsökkentőt már életük végéig szedniük kell.

Életük végéig… Milyen rémisztő ezt így hallani, hiszen én még ötven alatti voltam akkor!
Hát ez az a pillanat, amikor felismered, hogy eljött az idő… nem folytathatod így tovább.

Csak az első lépés a nehéz, ha megtetted, a lendület már visz tovább.

Miközben vártam az on-line edzésprogramra, folyamatos harc dúlt bennem, sorjáztak a kérdések, viaskodott a pozitív és negatív énem. Állandóan megerősítést kerestem, hogy meg lehet csinálni, nem emberfeletti a dolog. Talán nem kell ezen csodálkozni, hiszen mögöttem volt jó pár bálnaév és egy csomó sikertelen diéta. A falba tudnám verni a fejemet, a saját hülyeségem miatt. Hiszen apu cukorbeteg volt és anyukám egy dietetikus tanácsa alapján sikeresen megfosztotta őt hájrétegeitől. Csak utána kellett volna keresnem a könyvespolcon vagy a neten. Egyszerűen nem értem így utólag, hogy miért tétováztam. Nem mentegetni akarom magam, csak próbálom madárperspektívából szemlélni az akkori Zsuzsát.

Több indokot találok:

1. az egészségügyi problémámat még nem találtam valószínűleg olyan égetőnek, hogy azonnali cselekvést kívánt volna
2. minthogy a környezetemben nem volt olyan ember, akitől folyamatosan sportos életmódot leshettem volna el, természetesnek találtam az ellustulást, a foteles tévézgetést, a kutyasétáltatós lassú tipegést
3. volt pár negatív tapasztalatom néhány kijelentés okán, ami segített eltántorítani attól, hogy elmenjek csoportos tornára: "...Te nem jössz velünk? Ide ilyen kövérek is járnak!..." Ma már mindegy, ki volt ennek a finom mondatnak a megalkotója, sikerült telibe találnia. Marketinget fix, hogy nem tanult.  Azóta biztos vagyok abban, hogy én csak olyan tornára akarok járni, ahol jól is érzem magam a társaságban.
4. ha most nagyon őszinte akarok lenni, tényleg volt egy hátrahúzó ok, ami miatt semleges voltam az ingerekre. Úgy éreztem, hogy megsértem a múltat: nem fogytam le akkoriban, amikor még élt a férjem, most kinek a kedvéért tenném? Hát igen…

 De az élet megy tovább és kötelességünk törődni az egészségünkkel. És dicsérni magunkat, ha valamit jól csinálunk, vagy ha szépnek érezzük magunkat, mert más úgyse teszi meg helyettünk.



Eljutottam  ahhoz a felismeréshez is, hogy a körülöttem levő társaság sem mindegy. Vannak olyan emberek, akik csak a problémán rugóznak, körbejárják, megkóstolgatják, felboncolják, majd visszateszik a dobozba, rácsukják a fedelét és megnyugtatják magukat, hogy ez megoldhatatlan. Én mindig a megoldásra koncentráltam, azt tartottam, hogy dönteni kell minél előbb és néha a rossz döntés is jobb, mint a semmilyen döntés. Akkor hát, hajrá….

A megoldás adott volt, csak egy kicsit kellett hát módosítanom a viselkedésemen és már nem kerestem azoknak a társaságát, akik a lehetőség helyett a problémát választották. Zseniális lépés volt. Megszabadultam az állandó magyarázkodástól, a visszahúzástól, az „úgysem sikerül, minek vele vesződni”  szövegtől.

Még valamit megtanultam, de nagyon gyorsan. Befogni a számat. Nem kürtöltem világgá, hogy mi a tervem, mert nagyon féltem a bukástól és nem hiányzott még egy teher a vállamra. Az „égesd fel a hidat magad mögött” eme lépését kihagytam. Ellenben összecsomagoltam a szekrényemben a nagy méretű ruhákat, sőt, összegyűrtem, hogy ne legyen kedvem elővenni őket és csak a létminimumhoz szükséges darabok maradtak elől.  Jó ötlet volt. Kezdtem meglátni a testemet.




Akárhogy is elemezgetem, egyszerűen nem volt motivációm.

Végre letölthettem a programot és átböngészhettem a kötelező részeket.  Olvastam volna én többet is, de a program alkotója, Szűcs Ildikó (www.edzesmester.com) pontosan megszabta az adagot és házit is adott.  Nagyon élveztem a közös munkát.

Folytatás következik…


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése