2014. augusztus 9., szombat

Mi a csuda az a csalónap?



Ez egy olyan fogalom, amit az edzők is elfogadnak, mi pedig, a szenvedő alanyok, alig várjuk. Ha lehetne, rengeteg napot neveznénk ki csalónapnak: névnapokat, szülinapokat, keresztelőket, ünnepeket… ÁLLJ!

Ez nem erről szól. Nem csalunk, csak összezavarjuk a testünket egy kicsit és ápoljuk a lelkünket. Mert egy fogyás, egy diéta hosszútávon kimerítő, lelkileg is.



Mentálisan kimerítő, főleg nekünk, akik nagy súlyról akarunk lefogyni és ez bizony egy évnél is tovább el fog tartani. Egy diétát, egy szigorú étrendet ilyen hosszú ideig betartani nagyon nehéz. Egy kis lazítás nem csak nekünk tesz jót, hanem a testünknek is, mert ilyenkor feltölti a szénhidrát raktárait és felpörög újra a lelassult anyagcsere.

Arra azonban nagyon kell figyelni, hogy aki még csak a kezdetén van, két-három hete  űzi a fogyás mesterségét, nehogy ilyen napot beiktasson, mert megindul a lejtőn, nem fogja tudni visszafogni magát és a nehezen  leadott kilók visszaszaladnak rá. 

A naplózásaimból az tűnik ki, hogy amikor egy hónapja már mértem, számoltam, képben voltam, akkor engedélyeztem egy óvatos vasárnapi csalónapot, ami mindössze annyiban tért el a kajatervemtől, hogy egy doboz linzerkarikát szépen komótosan befalatoztam. Kiélvezem az utolsó morzsáig. Utána megköszöntem magamnak és  készen álltam újra hadrendbe állni. Minthogy kalóriadeficites volt az étkezésem az edzéseim mellett, ez a kis szénhidrát dopping nagyon jól jött. 

http://www.shreddednation.com/rest-day-eating-and-including-cheat-meals-in-your-diet
Nem, nem lehet tízesével pizzát enni, de egy kis szeletet megehetsz és nem kell azzal védekezned, hogy vacsira csak egy kis olajbogyót ettél...ami alatt egy pizza volt.


A csalónapra is érvényesek szabályok:


- főleg szénhidrátot kell fogyasztani (a cukor és gyümölcscukor kerülendő, illetve max 50 gramm legyen)
- a zsírbevitel  szintén max 50 gramm (hahó, nem tömjük két pofára a sajt burgereket és a rántott húst, a Milka csokiból sem kell a 300 grammosat betörülni és a sütiből is csak finoman!)
- a fehérje mennyiségének ezen a napon is meg kell maradnia (testsúly kg-onként 1-2 gramm)
- víz legalább 2 liter, ha meleg van inkább 3 liter 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése