2014. július 29., kedd

Visszajönnek a kilók?



Amit meg kellett értenem, hogy miért is voltak az előző nagy fellángolásaim sikertelenek. Sok mindent kipróbáltam. Szedtem fogyibogyókat, amitől a pénztárcám lett laposabb, de én nem, sőt. Próbáltam csak tojáson és túrón élni, amitől tényleg ment le rólam némi háj, de amint abbahagytam, dupla annyi jött fel. Nem voltam túlságosan kitartó, mintha sejtettem volna, hogy hiányzik valami az üstből. Valami, amitől az egész módszer működik. 

Az alapokat mindannyian tudjuk, csak nem használjuk. Elfelejtjük, mert annyi mással kell foglalkoznunk. Nem szégyen ez. Többet kell mozogni és kevesebbet enni, ennyi. Állítja ezt az ősrégi énem.  

Vagy: többet enni és fogyni. Miiii? Hogy van ez? Hééé, jól hallottam? Egyek, hogy fogyjak? Miféle programra fizettem én elő?

Hát igen. Jöttek az AHA élmények. Meg kellett értenem, hogyan is működik a testem.

Számoljunk egy kicsit:  van rajtam tegyük fel 20 kilcsi háj és 75 kilós vagyok, de mert a kedves őseimtől nagy popsit és kerek pocikát örököltem, szeretnék fogyni. És itt megjelent az életemben egy új fogalom. Az a bizonyos, rettenetes testzsírszázalék, amit egyes honlapokon a magasság, a nyakméret, csípő és derékbőség bepötyögése után nagy kegyesen kiszámít nekem a gép. Vagy az amerikai haditengerészetnél használatos log és egyéb rémisztő dolgokkal teli fél oldalas képlet alapján kiszámolom magam, persze, ehhez fel kell eleveníteni az általánosban és később tanultakat. De az is megteszi, ha ráállok a digitális mérlegemre, most ne sikítozzon és meneküljön, hiszen jó irányba léptem előre, és szépen leolvasom, hogy a 75 kilóhoz 37 % testzsír társul.

Persze, jön a tavasz, meg a nyár, itt a bícsbádiszezon, jól kell kinézni a strandon, fogyni kell, gyorsan. Elő a legtutibb diétákat, elolvasom, mi a menő, és nagy keservesen leadok 20 kilót. Marhára büszke vagyok magamra. Csak éppen azt nem tudom, hogy a leadott anyagnak a fele izom, a valóban eltüntetett zsír kevesebb, mint a negyede és a maradék víz, meg miegymás. Lehet, hogy az úszógumik eltűntek, de a popsim nem lett olyan formás, mint kellett volna, a hasamat sem fogom közszemlére tenni, szóval nem vagyok teljesen megelégedve magammal, talán mégis veszek egy kendőt a bikini fölé, most úgyis divat. Kész, befejeztem, most már minden happy, lehet újra enni, örömömben lerámolom a Milkás polcot a boltban.

Múlik az idő, csípőmön a kendő, ami takar. Lassan stabilizálódik a súlyom, biztosan csal az a dög mérleg, hibásat adtak el nekem, majdnem a teljeset visszaszedtem. A mérleg már ki sem akar jönni az ágy alól. Megdöbbenve látom, mikor nagy nehezen ráimádkozom magam, hogy a testzsírszázalékom az egekbe kúszott, 47% lett. Á, biztos rosszul mér a mérleg, elő kell venni az utasítást és beállítani.

Hát nem, Kiscsillag! Ez van. Lemondtál az izmaidról, nem edzettél, nem sportoltál. Hagytad, hogy elveszíts egy nagy adag izmot, és felcserélted hájjal.  Ennek az egyenes következménye lett, hogy a szervezeted anyagcseréje lassult és tovább fog még nőni a súlyod, mielőtt megállapodik.



http://weheartit.com/entry/127691308

Ez nem semmi. Ez horror. Azt hittem, hogy fogyok, és közben előkészítettem a terepet a hízásnak? Ördögi kör, amiből csak úgy lehet kiszabadulni, ha megértem és elfogadom, hogy az izomnak nagyobb az energiaszükséglete, mint a hájnak, és az izmaimhoz ragaszkodnom kell, minden áron.

De hát hogyan csináljam, hogy jó legyen?

Folytatás következik…



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése