2014. augusztus 25., hétfő

Kalória elhasználási szorzók

Ma megettem egy túróstáskát. Régebben nem álltam volna meg egynél, kettő-három-négy... Most erre az egyre sem vagyok büszke. Nem elfogadható indok, hogy ohhh, mennyire kívánom a szénhidrátot, mert edzek. Ez nem ok arra, hogy ne figyeljek oda magamra. Két hete, hogy elkezdtem a zsírégető komplexet (itt írtam róla ) és már látom az eredményt, 1 kg fogyás, de ettől sokkal többet számít, hogy a hájhurkáim minőségében és mennyiségében állt be változás. Nem a kiló számít. Ebben az edzési stádiumban már a centi és a tükör a barátom, sokkal többet mondanak és mutatnak. Mindig nevettünk a kockahas - six pack elnevezésen, de én tényleg látom, hogy ezek a képzeletbeli kockák hol vannak, mert ahogy fogy a háj, kirajzolódik a helye. A tavaszi üzemorvosin a kedves doktornő keményen megnyomkodott. Végül, amikor megkérdeztem tőle, hogy mit keres annyira a hasamnál, azt felelte, hogy érzi a háj alatt az izmot! HŰŰŰŰ! Örömömben majdnem leugrottam a vizsgálóasztalról! Micsoda dicséret! Nemhiába gyötörtem magamat azzal a rengeteg felüléssel meg ferde hasizommal.



Bemutatok néhány példát, lássuk menni kalóriát égetünk el az egyes tevékenységekkel

Minden mozgástípusnak megvannak a kalória elhasználási szorzói (Forrás: Prof. Dr. Bíró György - Tápanyagtáblázat, Dr. Rodler Imre: Új tápanyagtáblázat). A kcal értékek 1 óra időtartamra vonatkoznak, melyet meg kell szoroznunk a testsúlyunkkal, hogy megkapjuk a ténylegesen 1 óra alatt elégetett kalóriát.

Kalóriaégetés mozgásformák alapján:
- alvás: 1,0
- fekvés, ülés, állás: 1,2-1,4-1,6
- séta: lassú, normál, terheléssel: 2,5 - 3,2 - 3,5
- hegynek fel: 4,7
- irodai munka: 1,3
- takarítás: 2,7
- mosogatás, főzés: 1,7 - 1,8
- úszás: 4-9 kcal (függ az úszás típusától: mellúszás, pillangó, gyorsúszás...)
- kerékpározás: 3,5-13 kcal (a sebességtől függően)
- futás: 9-12 kcal (a futás sebességétől függően)
- evezés: 9 kcal
- sífutás: 8-10 kcal
- táncolás: 3,5-5 kcal (függ a tánc típusától: pl. salsa, néptánc...)
- lovaglás: 6 kcal
- teniszezés: 5 kcal
- gimnasztika: 6-8 kcal

Edzések kalória felhasználása:
- aerobik 400 - 500 kcal/óra az intenzitás függvényében
- box 800 kcal/óra
- kerékpár 250-400 kcal/óra (ellenállás, sebesség függvényében)
- evezőpad 450 kcal/óra
- futás 700-1000 kcal (3,8 perc/km és 5,6 perc/km-nél)
- úszás gyors 600 kcal
- súlyzós edzés 270-450 kcal

Hogy ne kínlódjunk túl sokat, segítségünkre sietnek a honlapok, beadod az adatot és ők már válaszolnak is. Pl:
http://www.lepesrollepesre.hu/_kaloria.html



Ezen a linken megtalálod összegyűjtve a sportokat, a háztartási és házkörüli munkákat, érdemes kicsit próbálgatni.  


Figyeld meg, 5 perc lépcsőzés 52 kcal, 50 perc futás 814 kcal, az én tempómban ez 7,5 -8 km, de akkor szedtem ám a lábam, és lóg a nyelvem, mint egy beagle füle.

 

Az én kis túróstáskám ma le lesz dolgozva. Ha nem ettem volna meg, még ehettem volna egy tonhalas salátát, egy almát és járt volna mellé egy pohár multivitamin is. Önfegyelem terén még erősödnöm kell. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése