2014. augusztus 24., vasárnap

Időgazdálkodás, szokások, bátorság – Olvassunk és merjünk változni! – Read and Change Your Life!

Igen, a baloldali duckó is én vagyok még 2008-ból, mosolyogva, remélve, hogy a fényképen jól fogok kinézni, hiszen a bő felső elrejti majd a hurkáimat. Ha nem teszem mellé a másik képet és nem nagyítok bele jobban és felteszek egy csomó karperecet, vagy kilós fülbevalót, vagy hupikékre festetem a hajamat, biztos nem tűnik fel senkinek, mekkora bálna vagyok. Miért csinálom mindezt? Azért, hogy eltereljem a figyelmet. Miről is? Arról, hogy túlsúlyos vagyok, hogy nem merek a mérleg közelébe menni, hogy egyre mélyebbre süllyedek az önsajnálatba, és ilyenkor olyan jól esik egy tábla csoki, csak egy ici-pici táblácska… és hazudok magamnak. Ezt akarom?

Nem, én már döntöttem, nem folytattam tovább ezt az életmódot. Nem is fogom, nem akarok még egyszer ilyen közel kerülni az infarktushoz vagy a cukorbetegséghez. Sokszor megnézem majd mindkét fotót, hogy lássam, sikerült, megtettem, legyőztem magam. Nem akarom elfelejteni, honnan indultam, és nagyon büszke vagyok a nőre, aki visszamosolyog rám reggelente a tükörből, kócosan, festetlenül, néha morcosan, de lefogyva. A tükör nem hazudik.

Hosszú utat tettem meg, sokat olvastam közben, szakirodalmat, önsegítő könyveket és fejlesztettem magam, a lelkemet. Bemutatok párat, amelyek a legnagyobbat lódítottak rajtam előre.

Vidi Rita mindkét könyve csodálatos, humoros, köznyelven íródott, rengetegszer csaptam a homlokomra, hogy te jó ég, ez tényleg így van, miért csinálom pont az ellenkezőjét? Mindkét könyvét melegen ajánlom nemcsak nőknek, férfiaknak is.

Alexander Oakwood könyve keményebb diónak bizonyult, beleolvastam, letettem, ismét elővettem, míg végül eljutottam addig a fejezetig, ahol a viselkedésmintában magamra ismertem. Ugye mondanom sem kell, utána már faltam az oldalakat. Ma már simán mondom ki a nemet, ha úgy érzem, nyugodt lelkiismerettel nem mondhatok igent.

Brené Brown könyve más kategória, magyarázatot kaptam néhány viselkedésformára, kezdtem jobban megérteni az embereket a környezetemben. Hatására másként kezdtem én is viszonyulni másokhoz. Egyik barátom, R. szerint emberibb lettem. Gondolom, azt értette ezen, hogy a barátaim előtt nem titkolom, hogy emberből vagyok, aki hibázik, aki rosszul dönt néha, sír és nevet, haragszik és szeret. Olvasásra méltó könyv.

Jim Rohn könyvéből tanulhatod meg legjobban mindazt, amiről tegnap már írtam (katt ide). Választani kell, jól dönteni, mert csak egy életünk van. Miért pocsékoljuk az időt?

Vidi Rita: Hagyd a dagadt ruhát másra (http://www.hdrm.net/)
 


Vidi Rita nem lacafacázik: mindenféle időgazdálkodási trükkök puritán felsorolása helyett komplett ideológiát ad át azoknak a gondolkodni szerető nőknek, akik több szabad időre vágynak (nem szabadidőről beszélünk).
A fejezetek jól kitalált logika mentén vannak felfűzve, és minden, az olvasói fejekben felbukkanó kérdésre megadják a választ: nemcsak a hogyanokra, hanem a miértekre is, miközben leszámolnak a tévhitekkel, és örökre száműzik a gondolkodásodból a lejárt dogmákat.
Ezen könyv elolvasása után nemcsak több időd lesz, de tudatosabb és okosabb is leszel, ráadásul a ráncaidra is jó hatással lesz.


 Vidi Rita: Hogyan váltsuk valóra vágyainkat?


Hogyan váltsuk valóra vágyainkat?
Az már kiderült, hogy az nem vezet célra, ha beülünk a karosszékbe álmodozni, és várjuk, hogy az Univerzum hozzánk vágja a sok pénzt, meg a sikert.
Azt már tudjuk, hogy tennünk kell az eredményekért.
De MIT?
És HOGYAN?
És hogy fordulhat elő az, hogy az egyik ember tizedannyi erőlködéssel is százszor sikeresebb lesz, mint hasonszőrű társai?
Mit tudnak és mit tesznek azok, akik valóban haladnak a céljaik felé, és nemcsak toporognak egy helyben, míg azt nem veszik észre, hogy semmi mást nem tettek életükben, csak megöregedtek...?
Minden háttérinformációra, mögöttes tudnivalóra, pszichológiai mechanizmusra és valódi titokra választ ad a könyv, miközben megadja a helyes és valóban célravezető módszereket is.
Vigyázat! Nem fogsz unatkozni a következő években, azt garantálom!
  

Alexander Oakwood: Mikor mondjunk nemet, és hogyan, avagy út az önbecsüléshez


Hogyan ismerheti fel, ha mások ki akarják használni a saját érdekükben? Hogyan mondhat határozottan és kulturáltan NEMet ezekre a próbálkozásokra? Hogyan tehet szert szilárd önbecsülésre, és miért olyan fontos ez mindnyájunk számára? Hogyan szakíthat a rossz szokásaival és alakíthat ki új, előnyös szokásokat, stb.? Lelki békéje, életének harmóniája függ attól, megtalálja-e a helyes válaszokat. Bizonyos, hogy Alexander Oakwood könyve nélkülözhetetlen segítőtársa lesz ebben.
"Műfaját tekintve a könyvecske az "önfejlesztő irodalomhoz" tartozik. Nagyon sok önfejlesztő könyv szerzője azt ígéri, hogy ha megfogadjuk tanácsait, szinte egy csapásra megváltozik az életünk. Én nem reménykedem ilyen gyors sikerben. Nem is bátorítom az olvasót, hogy higgyen benne. Lehet, hogy van ilyen, de magam még nem találkoztam vele. Én csupán abban reménykedem, hogy aki a könyvemet elolvassa és kritikusan összeveti saját tapasztalataival, akarva-akaratlan, többé már nem lesz képes ugyanúgy nézni önmagára, embertársaira és a világra, mint eddig." (A szerző)

Forrás:

Brené Brown: Bátraké a boldogság


Hogyan változtatja meg életünket, érzelmeinket, kapcsolatainkat és karrierünket, ha felvállaljuk, hogy sebezhetőek vagyunk?

„Ez a könyv könnyen olvasható, meggyőző, idézhető és veszélyes. Aki tényleg megemészti azt, amit Brené Brown itt elmond, az meg fog változni, annak a kapcsolatai átalakulnak és másképpen fog részt venni a világban.” – írja az előszóban Feldmár András.
A világ egyik legsikeresebb életmód tanácsadójaként és szerzőjeként a szégyen és a sebezhetőség kultúráját évek óta kutató Brené Brown könyvében bárki találhat hasznos tanácsokat és meglepő következtetéseiből még azok is új dolgokat tanulhatnak, akik eddig azt hitték jól haladnak az önmegismerés rögös útján. Az előadásairól készült videót már több, mint tízmillióan nézték meg eddig és az Amazon.com egyik legnépszerűbb szerzője. Brené Brown bátor nő, de nem amiatt, hogy ki mer állni több száz ember elé, hogy megossza kutatási eredményeit a hallgatósággal. Brené Brown bátorsága éppen a gyengeségeiben rejlik. Abban, hogy fel meri vállalni a hibáit és a sebezhetőségét, és arra biztat mindenkit, hogy ők is így tegyenek. Hisz abban, hogy sikerességünk és boldogságunk, valamint az, hogy milyen családban, közösségben, munkahelyen élünk, attól függ, hogy mennyire merünk esendően és teljes szívvel kiállni és megmutatni magunkat. A Bátraké a boldogság című könyvből megtudhatjuk, hogyan építhetünk erős alapokon nyugvó, szeretetteljes családot és közösségeket. Mert a bátor ember nem az, aki maximalistaként mindig többre és többre vágyik, hanem az, aki mer hibázni is.

Forrás:


Jim Rohn: Az élet kirakójátékának öt legfontosabb darabja (The Five Major Pieces to the Life Puzzle)


Mindnyájunk előtt két különböző választási lehetőség áll azt illetően, hogy mihez kezdünk az életünkkel. Az első választási lehetőség az, hogy kevesebbé válunk, mint amit a képességeink megengednének. Kevesebbet keresünk. Szerényebben élünk. Kevesebbet olvasunk és kevesebbet gondolkozunk. Kevesebbet próbálkozunk és kevesebb önfegyelmet gyakorlunk. Ezek a döntések azok, amelyek egy üres élethez vezetnek. Ezek a döntések azok, amelyek - ha egyszer meghoztuk őket - egy szüntelen rossz előérzettél terhelt élethez vezetnek ahelyett, hogy a napjaink csodálatos és örömteli várakozással telnének. És a második választási lehetőség? Megtenni mindazt, ami tőlünk telik! Kibontakoztatni minden lehetőségünket. Elolvasni minden könyvet, amelyhez hozzájutunk. A lehető legtöbbet keresni. A lehető legtöbbet megosztani másokkal és nyújtani másoknak. A tőlünk telhető legjobban iparkodni, termelni és teljesíteni. Mindnyájunk előtt nyitva áll ez a lehetőség...


  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése